Słynny obraz "Ostatnia wieczerza" Leonarda da Vinci ma kształt prostokąta o wymiarach 460cm x 880cm. Czy reprodukcja tego obrazu zmieściła by się na kartce podręcznika dal 4kl.,gdyby została wykonana w podanej skali?:
a) 1:2 b) 1:10 c)1:25


Błaga jak piszecie mi to zad. to piszcie a),b),c)


oki:***

daje 13pkt.

2

Odpowiedzi

2010-02-16T18:11:42+01:00
A]skala 1:2 oznacza ,że wymiary rzeczywiste pomniejszysz 2 razy
460cm:2=230cm
880cm:2=440cm

nie wiem, jakie wymiary ma ten podręcznik, ale chyba żaden nie ma ponad 2, czy ponad 4 metry,czyli się nie zmieści
b]skala 1:10
460cm:10=46cm
880cm:10=88cm
chyba też nie
c]skala 1:25
460cm:25=18,4cm
880cm:25=35,2cm

jeżeli twoja książka ma takie lub większe wymiary, to się zmieści, jeżeli mniejsze, to nie.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T18:14:02+01:00
Żadna z tych odp nie jest dobra.

w a) byłoby 230x440
w b) byłoby 46x88
w c) byłoby 18,5x35,2


PS. Mi się wydaję, że twoja książka nie ma takich rozmiarów. Ale zawsze możesz zmierzyć linijką. :) Myślę, że pomogłam.