Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T18:19:04+01:00
X=ilość śmietanki 12%
y=ilość mleka 2%

x+y=200g
12%x+2%y=200×3%

x=200-y
0,12x+0,02y=200×0,03

0,12x+0,02y=6
0,12(200-y)+0,02y=6
24-0,12y+0,02y=6
-0,1y=-18
y=18:0,1
y=180

x=200-180=20
trzeba zmieszać 20g śmietanki i 180g mleka.
2010-02-16T18:19:49+01:00
X- smietana
y-mleko

x+y=200
12%x + 2%y=200*3%

x=200-y
3/25x+1/50y=6

3/25*(200-y)+1/50y=6
24-3/25y+1/50y=6
-6/50y+1/50y=6-24
-1/10y=-18|*(-10)
y=180

x=200-180
x=20
Odp. Trzeba zmieszac 180g smietanki i 20g mleka