Odpowiedzi

2010-02-16T18:20:42+01:00
W równolegoboku dłuższy bok ma 10 cm , a krotsza przekątna ma 6cm i dzieli rownoleglobok na dwa trojkąty prostokątne. Oblicz obwód tego rownoległoboku
x = 10 cm - dłuższy bok równoległoboku
y - krótszy bok równoległoboku

6² + y/2 = 102
y/2 = 100 – 36
y/2 = 64
y = 8 cm



Obwód= 2 * 10 cm + 2 * 8 cm = 36 cm
Odp. Rownoległobok ma obwód równy 36 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T18:24:51+01:00
Krótsza przekątna ma 6cm i stanowi ona przyprostokątną w trójkącie prostokątnym, natomiast dłuższy bok równoległoboku stanowi przeciwprostokątną.
Zatem
(10cm)² = (6cm)² + x²
x² = 100cm² -36 cm²
x² = 64cm²
x = 8 cm
Ob = 2*10cm + 2*8 cm = 36 cm
2 5 2
2010-02-16T18:26:23+01:00
A2- a do kwadratu
a2+b2=c2
6 2+b2=10 2
36+b2= 100
b2=64/ pierwiastkujemy
b=8

L= 2a+2b
L=36