Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T18:26:09+01:00
  • Użytkownik Zadane
2010-02-16T18:26:24+01:00
Ideały rycerskie mogą mieć zastosowanie we wspólczesnym świecie a nawet powinny.Dzisiaj honor czy lojalność nie mają większego znaczenia to puste słowa,które jest bardzo łatwo wypowiedzieć nie znamy ich znaczenia jeżeli przychodzi nam wybrać pomiędzy zyskiem a lojalnością,korzyścią a honorem ideał ten staje się dla nas nic nie znaczący.Niegdyś miały ogromne znaczenia słowa''Bóg,Honor,Ojczyzna''Wszystko co robiono było z korzyścią dla Boga na Jego chwałę.Do dziś nie wiemy kto jest twórcą Bogórodzicy ponieważ zabraniano podpisywania się,należało skupiać się na samej treści a nie kto jest jego twórcą.Honor czym,że w naszych czasach jest honor,prawdziwy honor ''umiera''kiedyś wielkie znaczenie miała walka'' fair play''teraz człowiek gotów jest wykorzystać każdą chwilę dla osiągnięcia swych korzyści.Wydaję się mi,że bardziej czujemy czym są ideały rycerskie-etos,a nieżeli możemy tego doświadczyć.Zapewne przydałoby się zastosowanie takich zasad we współczesnym świecie.Gdyby wszyscy postępowaliby zgodnie z zasadami zapewne nie wydarzyłoby się wiele nieprzyjemnych sytuacji jakie mają miejsce.Jednak nie należy zapominać,że każdy ma swe rację i gdyby każdy postępował w sposób godny,honorowy i uczciwy ale wg.samego siebie nie wiem czy efekt nie był by odwrotny.
14 4 14