Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T18:23:57+01:00
Promien globusa ma dlugosc 14cm.
a) oblicz jego pole powierzchni
R = 14 cm - promień globusa
a) P = ? - pole powierzchni globusa ( pole kuli)
P = 4πR²
P = 4*π*(14 cm)²
P = 4*22/7*196 cm²
P = 2464 cm²

b) oblicz jaka dlugosc ma okrag bedacy na tym globusie rownikiem


O = 2*π*R
O = 2*22/7 *14 cm
O = 88 cm
Okrąg będacy na tym globusie równikiem ma długość 88 cm
2010-02-16T18:24:55+01:00
A) Pole kola, wzór: pi r2
pi 14*14
P=196pi
Pole = 616cm
b) l=2pi r
l=2 pi 14
l= 28 pi
l = 88 cm
;)