Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T18:24:01+01:00
Kazimierz Odnowiciel, taki przydomek nadał mu Gall Anonim, gdyż podczas rządów tego króla państwo polskie podniosło się z ruin i zaczęło sprawnie funkcjonować. Do tego przyczyniła się także odnowiona administracja w kraju. Kazimierz podzielił Polskę na prowincje, a te na kasztelanie, którymi zarządzali urzędnicy zwani kasztelanami, będący reprezentantami księcia i sprawującymi w jego imieniu sądy, dowodzącymi armią i zajmującymi się ściganiem daniny. Odbudował biskupstwa i nadał im majątki ziemskie. W zamian za służbę wojskową rycerstwo otrzymywało posiadłości. Pozwalało to zmniejszyć wydatki skromnego budżetu państwa. W ten sposób Kazimierz dał początek systemu feudalnego w Polsce
2010-02-16T18:24:34+01:00
Kazimierz Odnowiciel, taki przydomek nadał mu Gall Anonim, gdyż podczas rządów tego króla państwo polskie podniosło się z ruin i zaczęło sprawnie funkcjonować. Do tego przyczyniła się także odnowiona administracja w kraju. Kazimierz podzielił Polskę na prowincje, a te na kasztelanie, którymi zarządzali urzędnicy zwani kasztelanami, będący reprezentantami księcia i sprawującymi w jego imieniu sądy, dowodzącymi armią i zajmującymi się ściganiem daniny. Odbudował biskupstwa i nadał im majątki ziemskie. W zamian za służbę wojskową rycerstwo otrzymywało posiadłości. Pozwalało to zmniejszyć wydatki skromnego budżetu państwa. W ten sposób Kazimierz dał początek systemu feudalnego w Polsce.
2010-02-16T20:56:52+01:00
Kazimierz Odnowiciel, taki przydomek nadał mu Gall Anonim, gdyż podczas rządów tego króla państwo polskie podniosło się z ruin i zaczęło sprawnie funkcjonować. Do tego przyczyniła się także odnowiona administracja w kraju. Kazimierz podzielił Polskę na prowincje, a te na kasztelanie, którymi zarządzali urzędnicy zwani kasztelanami, będący reprezentantami księcia i sprawującymi w jego imieniu sądy, dowodzącymi armią i zajmującymi się ściganiem daniny. Odbudował biskupstwa i nadał im majątki ziemskie. W zamian za służbę wojskową rycerstwo otrzymywało posiadłości. Pozwalało to zmniejszyć wydatki skromnego budżetu państwa. W ten sposób Kazimierz dał początek systemu feudalnego w Polsce.
Moim zdaniem Kazimierz zasłurzył na przydomek Odnowiciel dlatego że zrobił dóżo dla polski
1 5 1