Odpowiedzi

2010-02-16T21:21:11+01:00
CaCO3 --temp.--> CaO + CO2
dane: masa CaCO3 = 6 moli
szukane: nCO2=? czastek +?
reakcja jest równomolowa wiec z 6 moli wapnia otrzymamy 6 moli CO2, wiec mole mamy, czasteczki
bezwzgledna masa czasteczkowa:
1mol = 44u
44/6,022*10+23 = 7,3*10-23g *6moli = 4,3*10-22g
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T01:28:58+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
CaCO3---->CaO + CO2
1mol wapienia-------1mol CO2(z reakcji)
6moli wapienia------xmoliCO2(z treści zad.)
x=6moli CO2

1mol CO2----6,02*10^23 cząst.
6moli CO2----x cząst.
x=6*6,02*10^23
x=36,12*10^23 cząsteczek CO2