Czy trojkat o podanych bokach jest prostokatny?

a) 3 i pierwiastek z 3, 2 i pierwiastek z 2, 3 i pierwiastek z 2
b) pierwiastek z 6, 2 i pierwiastek z 5, pierwiastek z 14.

To trzeba obliczyc do liczby normalnej np 3 i pierwiastek z 3, powiedzmy ile to wyjdzie np 27 i trzeba potegowac do 2. czyli 27 do potegi 2. a dalej sam sobie poradze, prosze o pomoc

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T18:44:55+01:00
3√3 to przeciwprostokątna
2√2 i 3√2 to przyprostokątne


2√2 *2√2 + 3√2 * 3√2 = 3√3 * 3√3

8+ 18 = 27

26 =/= 27

ODP Nie jest to trójkąt prostokątny

2√15 to przeciwprostokątna
√6 √14 to przyprostokątne

√6 *√6 + √14 * √14= 2√15*2√15
6+14= 4*15= 60
20 =/= 60

odp nie jest to trójkąt prostokątny
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2010-02-16T18:47:59+01:00
1.
2 sqrt (2) * 2 sqrt (2) + 3 sqrt (2) * 3 sqrt (2) = 3 sqrt (3) * 3 sqrt (3)
8 + 18 = 27
26 /= 27

Nie jest prostokątny

2.
sqrt 6 * sqrt 6 + sqrt 14 * sqrt 14 = 2 sqrt (5) * 2 sqrt (5)
6 + 14 = 20
20 = 20

jest prostokątny
1 5 1