Odpowiedzi

2010-02-16T18:54:47+01:00
Dlatego że po przekaształceniu sie w motyla taki motyl potrafi złożyć ok 20-50 jajek co jest korzystne dla podczymania gatunku tego zwierzęcia.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T00:33:51+01:00
Larwa to okres przejściowy w życiu osobnika. Żyje ona najczęściej w innym środowisku niż dorosła forma tego samego gatunku. Postać larwy chroni się w ten sposób przed drapieżnikami ze środowiska w którym żyją dorosłe osobniki.
Najczęściej nie musi także walczyć o pokarm. Przykładem jest kijanka (larwa żaby). Może ona żyć tylko w wodzie, a żaba może poruszać się także po lądzie.

Larwa więc chroni gatunek przed drapieżnikami, odżywi się innym pożywieniem niż dorosłe osobniki, czyli nie musi rywalizować o pokarm.