Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-16T18:55:27+01:00
X- cena kubka
y- cena szklanki

3x+3y= 24 || :3
2x + 5y = 25

x+ y = 8
2x+5y =25

x=8-y
2(8-y) +5y= 25
16 - 2y +5y = 25
3y = 9 || :3
y= 3
x= 8-3
x= 5

odp. Kubek kosztuje 5 zł, a szklanka 3zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T18:55:49+01:00
Kubek - x
Szklanka - y

3x + 3y = 24 / *2
2x + 5y = 25. / * (-3)

6x + 6y = 48
-6x - 15y = (-75)

(-9y) = (-27) / *(-9)
y = 3.

i to samo z x lub inną metodą, która jest w podręczniku pewnie dokładnie opisana. Sprawdzenie to już sprawa czasu...

lub tą metodą (podstawiania):

3x + 3y = 24
2x + 5y = 25

y = 8 - x
2x + 5y = 25

2x + 5(8-x) = 25
2x + 40 - 5x = 25
-3x = -15 / :(-3)
x = 5.

Odp. Kubek kosztuje 5 zł, a szklanka 3zł.



2010-02-16T22:16:00+01:00
X - cena kubka
y - cena szklanki

3x+3y=24
2x+5y=25|:2

3x+3y=24
x=12,5-2,5y

3(12,5-2,5y)+3y=24
37,5-7,5y+3y=24
-4,5y=-13,5
y=3

x=12,5-2,5*3
x=12,5-7,5
x=5

odp: Kubek kosztuje 5zł a szklanka 3zł