Odpowiedzi

2010-02-16T18:53:34+01:00
Procent to setna część czegoś. 10 procent to 10/100 czyli 1/10

Znak procentu to %

Gdy musisz obliczyć procent z danej liczby to bierzesz liczbę i mnożysz ją razy 100% ( razy 1/100)
np.

17 * 100% czyli 17 * 1/100
= 17/100 = 17 %
i tak dalej :)
2010-02-16T18:55:24+01:00
Siemka...
ja Ci dam moj soposub ale troche inny niz innych...
jak mam np. oblcizyc 21% z 300zł
to najpierw obliaczmy 1%
czyli w tym wypadku to 3
potem 10% czyli 30
robimy tak az wyjdzie....
1%=3zł
10%=30zł
10%+10%+1%=21%
30zł+30zł+3zł=63zł
21%z300zł=63zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T18:55:56+01:00
Procent obliczasz zamieniając go na ułamek np. 20% = ²⁰/₁₀₀ = 0,20
Następnie zamieniony ułamek mnożysz przez liczbę z które chcesz otrzymać dany procent np: 20% z 80 = ²⁰/₁₀₀ x 80

mam nadzieję że pomagłam... pozdrowionka ;p