Płyty styropianowe typu FS15 uzywane do ocieplenia scian maja wymiary 60cm x 100cm x 10cm.1m szescienny takiego styropianu wazy 15kg.
a) ile wazy jedna plyta styropianu FS15
b)Wyobraz sobie ze plyty styropianowe ukladamy jedna po drugiej tak aby otrzymac wieze ktora wazy co najmniej 1 tonę.Jaka wysokosc mialaby taka wieża

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T18:58:43+01:00
A) 1 płytka: 0,6m x 1m x 0,1m = 0,06m³

1m³ - 15kg
0,06m³ - x

x = 0,06*15/1 = 0,9kg

b)
1t - 1000kg

1 płytka - 0,9kg
x płytek - 1000

x = 1000*1/0,9 = 1111,11

h = 1112 *0,1 m = 111m

Odp: 1 płytka waży 0,9 Kg. Aby ułożyć wieżę o masie 1t należy położyć 1112 płytki.
4 3 4
2010-02-16T19:04:57+01:00
Liczymy objętość 1 płyty
0,6m×1,0m×0,1m=0,06m³
1m³=15kg
to
a)
0,06×15=0,9kg
odp. 1 płyta waży 0,9kg
b)
1000kg=1tona
1000:0,9=1111,1111
wieża składałaby się z 1111 płyt, jedna płyta ma wysokość 10cm
to
1111×10cm=11110cm=111,1m
odp.wieża miałaby wysokość 111,1m
2 5 2