1.Pan Kamiński wpłacił do banku pewną kwotę na roczną lokatę. Oprocentowanie tej lokaty wynosiło 10%w skali roku.Wybrał te pieniądze wraz z odsetkami dopiero po dwóch latach i otrzymał 2783zł. Jaką kwotę wpłacił do banku?
2.Pan Wrześniowski wygrał w teleturnieju 100 000zł i udało mu się tak zainwestować,że wartość inwestycji wzrastała o 20%rocznie. czy zysk tej inwestycji po 4latach będzie większy czy mniejszy niż wygrana i o ile?

Bardzo proszę o odpowiedź!;]
Z góry bardzo dziękuje;]
to jest mi potrzebne na jutro..

3

Odpowiedzi

2010-02-16T19:06:56+01:00
Kwota wpłacona : x
po roku na koncie : x + 10%x = x + 10/100x = 110/100 x
po dwóch latach na koncie : 110/100x + 10%(110/100x) = 110/100x + 10/100(110/100x) = 110/100x + 11/100x = 121/100x
po dwóch latach na koncie : 2783zł

121/100x = 2783zł * 100
121x = 278300zł / 121
x = 2300zł

Pan Kamiński wpłacił 2300zł

100 000zł *20Z% = 20 000zł 100 000zł + 20 000zł - 120 000zł - tyle miał po roku 4 * 20000zł = 80 000zł - tyle wynosił zysk po 4 latach wygrał 100 000zł w inwestycji zyskał 80 000zł 100 000 > 80 000 Odp. Po tej inwestycji zysk będzie mniejszy od wygranej o 20 000zł.
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T19:08:56+01:00
X-pieniądze wpłacone przez P.Kamińskiego

x+ 0,1x +0,1 × 1,1x=2783
1,1x + 0,11x = 2783
1,21x=2783 /:1,21
x=2300[zł]

Odp. P.Kamiński wpłacił 2300zł.
11 4 11
2010-02-16T19:09:37+01:00
1.

x-----100%
2783----110%

x=27830/11=2530zł
9 2 9