Zad. 1
Ekipa Jurka ułożyła 300 m światłowodu. W tym samym czasie ekipa Wojtka ułożyła 270 m światłowodu.
a) O ile procent światłowód ułożony przez ekipę Jurka jest dłuższy od światłowodu ułożonego przez ekipę Wojtka?
b) O ile procent światłowód ułożony przez ekipę Wojtka jest krótszy od światłowodu ułożonego przez ekipę Jurka?

Zad. 2
Powierzchnia jeziora Hańcza wynosi 3,1 km², a powierzchnia Wielkiego Stawu wynosi 0,3 km². O ile procent powierzchnia jeziora Hańcza jest większa od powierzchni Wielkiego Stawu? O ile procent mniejsza jest powierzchnia Wielkiego Stawu od powierzchni jeziora Hańcza? Wynik podaj z dokładnością do części setnych.


Za te zadania daję 90 pkt, ponieważ proszę o wykonanie ich krok po kroku i z analizą.

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-13T17:14:06+02:00
Zad1.
a) 300m - ekipa jurka
270m - ekipa wojtka
300 - 270m = 30m
30m z 300m => (to) 10%
b)300m - 270m = 30m
30m z 270m ~>(przybliżenie) 11,1%
zad2.
3,1km² - j. hańcza
0,3km² - wielki staw
a)
3,1km - 0,3km= 2,9km
2.9km z 0,3km ~> 966,67%
b)
0,3km z 2,9km~> 10,34%

3 2 3
  • Użytkownik Zadane
2009-10-13T18:36:01+02:00
Zad1.
a) x- 300m - ekipa jurka
y-270m - ekipa wojtka
x-y=30
300m - 270m = 30m
300-100%
30-x
--------
300x=3000
x=10%

b)300m - 270m = 30m
270-100%
30m-x
--------
270x=3000
x=11,11%

zad2.
3,1km² - j. hańcza
0,3km² - wielki staw

a)
3,1km - 0,3km= 2,9km
2.9km z 0,3km ~> 966,67%

b)
0,3km z 2,9km~> 10,34%
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-13T18:44:45+02:00
A.
270m -> 100%
300m -> x
x=300*100%:270
x=111,11 %
111,11 %-100%=11,11%
Światłowód ułożony przez ekipę Jurka jest dłuższy od światłowodu ułożonego przez ekpię wojtka o 11,11 %.

b.
300m - 100%
270m - x
x=270*100%:300
x=90 %
100%-90%=10%
Światłowód ułożony przez ekipę Wojtka jest krótszy od światłowodu ułożonego przez ekpię Jurka o 10%.

Powierzchnia j. Hańcza wynosi 3,1 km²
powierzchnia Wielkiego Stawu wynosi 0,3 km²
0,3 km2 -> 100%
3,1 km² -> x
X=3,1*100%:0,3
X=1033,33 %
1033,33%-100%=933,33%
Powierzchnia jeziora Hańcza jest większa od powierzchni wielkiego stawu o 933,33%.
3,1 km2-> 100%
0,3 km2-> x
X=0,3*100%:3,1
X=9,68%
100%-9,68%=90,32 %
Powierzchnia wielkiego stawu jest o 90,32% mniejsza od powierzchni jeziora Hańcza
16 4 16