Daję naj..
Zad1.
Ile butelek o pojemności 0.75l musi przygotować Krysia, by rozlać do nich 35 litrów soku porzeczkowego, wypełniając 5/6 objętości każdej butelki.?

Rozwiązałam, ale nie wiem, czy dobrze i chcę się upewnić. Prosze o wszystkie obliczenia. ;]
Dziękuję :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T19:19:05+01:00
1.
1 butelka - 0,75l
5/6 objętości - 0,625l
35 : 0,625l = 56
Odp. Krysia musi przygotować 56 butelek.

Dajesz naj ? ^^
1 5 1
2010-02-16T19:19:16+01:00
5/6 * 3/4 = 5/8 l

35l : 5/8l = 35 * 8/5 = 56 butelek
2010-02-16T19:20:02+01:00
0,75 * 5/6 = 0,625l

35 / 0,625 = 56

odp. Krzyś potrzebuje 56 butelek( Liczę na naj :P)