Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T19:20:32+01:00
A) chlorku potasu

kcl-> k+ + cl-

b) azotanu (V) magnezu
mg(no3)2 -> mg2+ + 2no3-


c) fosforanu (V) sodu

na3 po4-> 3 na+ + po4 3-
1 5 1
2010-02-16T20:51:23+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) chlorku potasu
KCl----->K(+) + Cl(-)

b) azotanu (V) magnezu
Mg(NO3)2---->Mg(2+) + 2NO3(-)

c) fosforanu (V) sodu
Na3PO4---->3Na(+) + PO4(3-)

Wartości w nawiasach są w indeksie górnym
2 5 2