Oblicz wartość liczbową wyrażenia :
a)4x-(x+6)+4 dla x = 1/3
b)(x kwadrat + 1 ) - (x w kwadrat - 2 ) + 10 dla x = 2,2
c)(a + 4b) - (5 + 2a)- (3b - 5 ) dla a = -0,1 b = 0,2
d)(-a kwadrat + 2 ab - 1)+(a kwadrat - 4 ab + 5) dla a = 1/4 b=2

2

Odpowiedzi

2010-02-16T20:08:57+01:00
A)x-4/3-2
b)13
c)4b-0,7
d) 2 i 3/8
ułamki zaznaczam " / "
nie wiem czy dobrze ale tak mi się wydaje ; )
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T20:10:24+01:00
A) 4x-(x+6)+4=4x-x-6+4=3x+10
3* 1/3+10=14

b)(x kwadrat + 1)-(xw kwadrat - 2 )+10= x kwadrat + 1 - xw kwadrat +2+ 10 =x kwadrat + 13 - xw kwadrat

c) (a+4b) - (5+ 2a) - (3b - 5 )= a+4b- 5 - 2a - 3b+ 5 = - a+b = -0,1+0,2

d) (-a kwadrat+ 2ab - 1) + ( a kwadrat - 4ab + 5) = -a kwadrat + 2ab - 1 + a kwadrat - 4ab +5 = -2ab + 4