Odpowiedzi

2010-02-16T19:25:11+01:00
Bardzo lekkie, pneumatyczne kości.
2010-02-16T19:26:44+01:00
1) opływowy kształt ciała.
2) lekka głowa
3) budowa obręczy barkowej
4) Czaszka połączona z kręgosłupem za pomocą jednego kłykcia potylicznego
5) Zrośniecie obojczyków w kształt litery V
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T19:28:17+01:00
Przednie konczyny przekształcone w skrzydła.
Tylne umozliwiają start i ladowanie (cześci dystalne dlugie i wysmukłe; zawierają tylko kości i ścięgna bardzo wydłuzone, palce i skok ptaka są lekkie- przystosowanie do szybkiego startu)
Czaszka mała, lekka (zrośniete kośi czaszki- jednolite sklepienie) pozbawiona szwów
Szczki bezzębne- lekkośc
żebra złozone z 2 częsci - kręgowej i mostkowej- połączonych ruchomym szwem pod katem prostym (umozliwienie ruchów oddechowych)
Duzy mostek zaoparzony w grzebień- zwększenie powierzchni przyczepu mięśni
Obojczyki zrośniete dolnymi końcami (widełki), ochrona klatki piersiowej przed zgnieceniem podczas lotu
Worki powietrzne- dostarczenie odpowiedniej ilosci tlenu pracujacym podczas lotu miesniom
Odcinek piersiowy kregoslupa zrosniety (kość grzbietowa)- nieruchoma klatka piersiowa stanowi podparcie dla dzwigni, ktrej ramionami sa skrzydła, odcinek ogonowy:ostatnie 4 kregi zrosniete tworzac pygostyl w ktorym znajduja sie sterówki