Romek chce kupić akwarium, w którym powinno zmieścić się przynajmniej 70 litrów wody. W sklepie są do wyboru 2 akwaria w kształcie prostopadłościanu: jedno o wymiarach 50cm, 40cm i 30cm oraz drugie o wymiarach 50cm, 30cm i 60cm. Które akwarium powinien wybrać romek?
Pilne!!
Prosze o rozwiazanie..!!:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T19:25:32+01:00
V=abc
gdzie abc są długościami krawędzi prostopadłościanu odpowiednio krawędzi podstawy (dłuższej i krótszej) oraz wysokości

V1= 50*40*30 = 60000 cm3 = 60l
V2= 50*30*60 = 90000cm3 = 90l
ponieważ:
1l=1dm3
1dm3=1000cm3

Romek powinien kupić drugie akwarium


Ja już zrobiłam na wtorek ;D
Haha ;))

Pozdrawiam ^^
xD
2 5 2
2010-02-16T19:28:17+01:00
1 dm = 10 cm
1 dm³ = 1l
Ob1 = 5 × 4 × 3
Ob1 = 60dm³

Ob2 = 5 × 3 × 6
Ob2 = 90dm³

Odp: Romek powinien wybrać drugie akwarium.
2010-02-16T19:30:39+01:00
50cm - 5dm
40cm - 4dm
30cm - 3dm

V=5*4*3 = 60 dm ³
60dm³ = 60l

50cm - 5dm
30cm - 3dm
60cm - 6dm

V=5*3*6= 90 dm ³

Odp. Romek powinien kupić akwarium o wymiarach 50cm x 30cm x 60cm, aby zmieściło się do niego 70l

Dajesz naj ? ^^