Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T19:28:25+01:00
Wodorotlenku sodu z kwasem azotowym (V)
naoh + hno3 -> naNo3 + h20
Na+ + oh- + h+ + no3- ---na+ + no3- + h2o
oh-+h+---h20
b) wodorotlenku wapnia z kwasem solnym

ca(oh)2 + 2 hcl-> ca cl2 + 2h2o
ca2+ + 2oh- + 2h+ + 2cl----ca2+ + 2cl- + 2h2o jonowa
2oh- + 2h+ --2h20 jonowa skrocona
4 4 4
2010-02-16T19:34:51+01:00
NaOH+HNO3 --> NaNO3 + H2O
Ca(OH)2 +2HCl --> CaCl2 + 2H2O
4 1 4