Odpowiedzi

2010-02-16T19:28:16+01:00
W skład krwi wchodzi osocze oraz elementy morfotyczne, do których należą krwinki białe, czerwone oraz płytki krwi. Natomiast osocze jest w 90% złożone z wody i substancji organicznych i nieorganicznych. (białka, jony, etc.)
5 4 5
2010-02-16T19:29:14+01:00
Białe ciałka krwi, blaszki krwi, czerwone ciałka krwi
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T19:31:28+01:00
Osocze, ktore sklada sie z wody, soli mineralnych, cukrow, tluszczow, bialek i witamin.
krwinki biale czyli leukocyty, zapewniaja organizmowi odpornosc i bronia go przed drobnoustrojami wywolujacymi choroby.
krwinki czerwone - erytrocyty, zawieraja czerwony barwnik, zwany hemoglobiną, ktory jest niezbedny do transportowania tlenu.
plytki krwi tzw. trąbocyty - uczestnicza w procesie krzepniecia krwi. Tworza w miejscu zranienia skrzep, ktory hamuje wyplyw krwi.
12 4 12