Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T20:08:25+01:00
HCl, Cl₂, KCl, CO₂, H₂O, NaCl, NaF, S₈
wpierw napiszemy wartosci pierwaistków
H - 2,2
Cl - 3,16
K - 0,82
C - 2,55
O2 - 3,44
Na - 0,93
F - 3,98
S - 2,55
wiązania konwalencyjne [0-0,4]lCl₂,S₈
wiązania konwalencyjno - spolaryzowane [0,4-1,7]HCl, CO₂, H₂O,
wiązania jonowe [1,7 wzwyz] KCl, NaCl, NaF
odejmujesz jedna wartos od drugiej i otrzymujesz wynik, a przy S8 po prostu odejmujesz siarke od siarki 2,55-2,55=0 i gotowe
2010-02-16T20:33:57+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Rodzaj wiązania określam na podstawie elektroujemności pierwiastków wg Paulinga:
HCl----wiązanie kowalencyjne spolaryzowane(ΔE=0,9)
Cl₂----wiązanie kowalencyjne (ΔE=0)
KCl------wiązanie jonowe(ΔE=2,2)
CO₂----wiązanie kowalencyjne spolaryzowane(ΔE=1,0)
H₂O----wiązanie kowalencyjne spolaryzowane(ΔE=1,4)
NaCl------wiązanie jonowe(ΔE=2,1)
NaF------wiązanie jonowe(ΔE=3,1)
S₈----wiązanie kowalencyjne(ΔE=0)

ΔE-różnica elektroujemności pierwiastków tworzących cząsteczkę


1 5 1