Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-13T17:31:36+02:00
4,5kg= 4500g
5%z 4500g=>225g
10%/5%=2
2*225=500
500/4500=10%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-13T17:36:46+02:00
Jest taki wzór s=p/100 razy r s=masa rozpuszczonej soli p-stezenie % nowe r-masa roztworu a teraz u ciebie 4,5kg to 100% a x to 5% czyli x=0,225kg s=0,225 kg+x r=4,5kg+x i to do tego wzoru z góry s=10/100 razy r 0,225+x=0,1 razy nawias a w nawiasie 4,5+x i dalej 0,225+x=0,45+0,1x i dalej0,9x=0,225 czyli x=0,25 kg trzeba tej soli dosypac pozdrawiam