Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T19:36:46+01:00
X- wiek brata1
x- wiek brata 2
x+5 - wiek Agaty

x+x+x+5=29
3x+5=29 obustronnie odejmujemy 5
3x=24 obustronnie dzielimy przez 3
x=8

Bliźniaki mają po 8 lat, a Agata 13.
12 4 12
2010-02-16T19:37:38+01:00
X - wiek jednego bliźniaka
2x - wiek dwuch bliźniaków
x + 5 - Wiek Agaty
29 - łączny ich wiek

29 = 2x + x + 5
29 = 3x + 5
3x = 24
x = 8

8+5 =13

odp. Agata ma 13 lat a bliźniaki 8
11 3 11