Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T19:42:54+01:00
Ojciec jest o 28 lat starszy od syna. Dwa lata temu był od niego trzykrotnie starszy. Ile lat ma ojciec, a ile syn?
Proszę tylko o ułożenie układu równań. PILNE!!

x-wiek syna
y=x+28 - wiek ojca
dwa lata temu syn miał x-2
dwa lata temu ojciec miał y-2=x+28-2=x+26
skoro był wówczas 3 razy starszy od syna:
3*(x-2)=y-2
y=x+28


2010-02-17T00:36:18+01:00
0-wiek ojca
s-wiek syna

0=s+28
0-2=3*(s-2)