Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T19:40:10+01:00
Oznaczmy:
vw = 1,5m/s - prędkość wody
vł = 5m/s - prędkość łódki względem wody

Prędkość łódki płynącej pod prąd względem brzegów wynosi:
v1 = vł - vw = 5m/s - 1,5m/s = 3,5m/s
Prędkość łódki płynącej z prądem względem brzegów wynosi:
v2 = vł + vw = 5m/s + 1,5m/s = 6,5m/s
2010-02-16T19:42:42+01:00
V₁=5m/s-prędkość łódki wzg. brzegu
V₂=1,5m/s-prędkość łódki wzg. brzegu
prędkość łódki z prądem
W₁=V₁+V₂=1,5m/s+5,0m/s=6,5m/s
prędkość łódki pod prąd
W₂=V₁-V²=5,0m/s-1,5m/s=3,5m/s