Odpowiedzi

2010-02-16T19:47:39+01:00
A) 1600 * 0,125 = 200
b) 3000 - (3000 * 0,02) = 2940zł
c) 160 * 1,25 = 200m
d) 330 : 1,5 = 220
e) 12 - 3%
x - 100%
x= 100%*12 / 3% = 1200 / 3 = 400
f) 240 : 200 = 120 %

e zrobione proporcją, bo nie mam pomysłu jak zrobić inaczej

Dajesz naj ? ^^
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T19:51:25+01:00
A) 0,5 % z wartości 1600 zł wynosi:
1600zł : 200 = 8 zł
12,5% z wartości 1600 zł wynosi:
8 zł x 25 = 200 zł

b) 3000 zł : 50 = 60 zł
3000 zł - 60 zł = 2940 zł
Liczba o 2% mniejsza od 3000zł to 2940 zł.

c)160 m : 4 = 40 m
160 m + 40 m = 200 m
Długość ta wynosi 200m.

d) 50% z wartości 330 :
330 : 3 = 110
100%:
110 x 2 = 220
Liczba ta, to 220.

e) 1 % z liczby:
12 : 3 = 4
100 % z liczby:
4 x 100 % = 400
Ta liczba, to 400.

f) Stanowi 120%