Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T19:44:11+01:00
Statek wypłynął z portu w kierunku wschodnim. Po przepłynięciu 10 mil skręcił i przepłynął 7,5 mili w kierunku południowym. Jak daleko znalazł się od portu?
x - szukana odleglosc

x² = 10² + 7,5²
x² = 100 + 56,25
x² = 156,25
x = 12,5
Odp. Statek znalazł się 12,5 km od portu.
41 4 41
2010-02-16T19:45:27+01:00
W twierdzeniu pitagorasa-
a kwadrat + b kwadrat = c kwadrat
10 do kwadratu + 7.5 do kwadratu = odległość do kwadratu
100+ 56.25 = c kw.
156.25 = c do kwadratu
c = pierwiastek z 156.25
12.5

znajduje się 12.5 mili od portu
18 3 18