1. Napisz jak są zbudowane ; pantofelek , układ pokarmowy , wykorzystując poniższe pojęcia;
komórki , tkanki , narządy , układy narządów.
___________________________________________
2. Wyjaśnij na czym polega współpraca mięśni i kości nogi w czasie biegu.
____________________________________________
3. Zapisz dwie cechy, które świadczą o przynależności człowieka do świata zwierząt.
____________________________________________
4. Zapisz dwie cechy, które najsilniej wyróżniają człowieka spośród innych istot.
____________________________________________
5. Wymień przystosowania Aloesu i Opuncji do warunków suszy.

2

Odpowiedzi

2009-10-13T18:02:28+02:00
1)
pantofelek - komórki
układ pokarmowy - komórki, tkanki, narządy, układ narządów

2)kości usztywniają nogę, a mięśnie amortyzują padający na nogę ciężar naszego ciała i w pewnym sensie nadają również giętkość naszej nogi. Trzeba również wspomnieć że gdyby noga nie miała mięśni tylko same kości trudno by się biegało i często łamalibyśmy nogę, ześ gdybyśmy mieli tylko mięśnie bez kości także trudno by na się biagało a noga byłaby tak giętka jak guma lub plastelina nie była by w stanie utrzymać naszego ciężaru ciała. Można tym wywnioskować że aby móc się poruszać niezbędne są kości jak i mięśnie.

3)
-ludzie są ssakami- po urodzeniu tak jak inne zwierzęta( ssaki) ssiemy mleko matki
-rozmnażamy się płciowo tak jak zwierzęta

4)
- mamy bardzo rozwiniąty mózg ( jesteśmy mądrzejsi od zwirząt) [chociaż nie zawsze...]
-umiemu stać, chodzić na dwóch nogach (dwunożna postawa ciała)

5)
ich lićście pełnią funkcję pewnego rodzaju łodygi ( mowa o Opuncji) w obu roślinach liście są grube, mięsiste dzięki temu rośliny te mogą gromadzić w nich zapasy wody
posiadają również na liściach kolce chroniące je przed zwirzętami ktore chciały by je zjećś (pozbawiając w ten sposób rośliny "liściowych spichlerzy") oraz dzięki nim parowanie wody jest o wiele miniejsze (miejsza powierzchnia) niż na przykład u roślin lasów deszczowych gdzie wody jest bardzo bardzo dużo i ich liście są duże i rozłożyste (mają dużą powierzcnię)
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-13T18:35:02+02:00
3.Człowiek by przeżyć musi się odżywiać, i załatwiać potrzeby fizjologiczne.
4.Człowiek chodzi na dwóch nogach, w postawie wyprostowanej.
4 2 4