Zad.1
Mirek podzielił między kilku kolegów przyniesione czekoladki. Jurek dostał1/6 wszystkich czekoladek, a Wacek dwa razy więcej. Łącznie obaj dostali 12 czekoladek,1/4 pozostałych czekoladek dostał Henio, a całą resztę Piotr.
a) A)Jaką część wszystkich czekoladek dostali łącznie Jurek i Wacek?
b) B)Jaką część wszystkich czekoladek dostał Henio? A jaką Piotr?
c) C)Ile czekoladek dostał Każdy z kolegów Mirka?
Zad.2
A)Uczniowie klasy VI wybrali się na czterodniowy rajd pieszy o długości 40km. Pierwszego dnia uczestnicy rajdu przeszli1/4 całej trasy, a drugirgo2/5 tego, co zostało?
Ile kilometrów zostało im jeszcze do przejścia?
B)Ile kilometrów uczniowie przeszli trzeciego dnia, jeśli w ostatnim dniu pokonali tylko 1/2tego, co przeszli drugiego dnia?

Proszę z obliczeniami
Kto pierwszy daje naj:*
Plisss:**Powóżcie!!!Plisss:**

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T20:06:53+01:00
Zad.1
a)1/6całości+2*1/6całości=3/6całości=1/2całości=12
całość=24
b)1-1/2=1/2 1/2=12
1/4z12=3
3/4z12=9
(3/24)*100%=12,5%
(9/24)*100%=37,5%
c)1/6z24=4 - Jurek
2/6z=24=8 - Wacek
3 - Henio
9 - Piotr

zad.2
a)1/4z40=10
40-10=30
2/5z30=12
40-(10+12)=18
b)x-trasa jaką uczniowie przeszli trzeciego dnia
x+1/2*12=x+6
x=18-6
x=12
3 2 3
2010-02-16T20:15:38+01:00
zad1
jurek jedna szusta , wacek dwie szuste razem trzy szyste
trzy szuste - 12 czekoladek
jedna czwarta z pozostałych 12 dostał henio czyli 3 czekoladki
a pozostałe trzy czwarte wzioł piotr - 9
- jurek i wacek wzieli polowe czekolady czyli 50 % wszystkiego
a henio wzioł 3 kostki (kawałki) z 24
b piotr wzial 9 kostek ........... z 24 wszystkich
c jurek 4 , wacek 8 , henio 3 , piotr 9 ,
muj kom .. mirek dał wszystkim czekoladki a o sobie zapomniał hi hi
zad 2
dzień 1
40 kilometrów maja ogułem
jedna czwarta przeszli czyli 10 kilometrów
zostało im 30
dzień drugi
30 km całosc
przeszli dwie piąte czyli 12 kilometrów
(10 +12) - 40 = 22 - 40 = 18 kilometrów im zostało
A zostało im 18 km
B 18km -6 km = 12 km
trzeciego dnia przeszli 6 km
nie ma za co .....
1 5 1