1 pole trójkąta stanowi 3 część pola kwadratu 1,5dm. Jeden z boków trójkąta ma długość 90mm ile ma wysokoś opuszczona na ten bok???



2. Wyraż w ha obszr polski o p 311730km2 b) bałtyku o p 412000km2 c)Jeziora Śniardwy o p 122km2

Z góry dziękuje i pozdrawiam

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T19:55:10+01:00
1,5dm=15cm
Pole kwadratu = 15cm*15cm=225cm²
Pole trójkata=⅓ pola kwadratu
czyli
PΔ=⅓*225cm²=75cm²

Pole trójkąta obliczamy ze wzoru:
PΔ=½*a*h
h=?
a=90mm=9cm
PΔ=75cm²

czyli

75cm²=½*9cm*h
75cm²=4½cm*h
h=75cm²: 4½cm
h=75cm²:⁹/₂ cm
h=75cm² * ²/₉ cm
h=16⅔ cm

Mam nadzieję że pomogłam, licze na naj... :)
2010-02-16T19:55:40+01:00
Z.1
1,5dm=15cm
Pole kwadratu = 15cm*15cm=225cm²
Pole trójkata=⅓ pola kwadratu
PΔ=⅓*225cm²=75cm²
PΔ=½*a*h
h=?
a=90mm=9cm
PΔ=75cm²