Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T20:10:06+01:00
Niestety szukane pole nie jest polem tych trójkątów, ponieważ te dwie proste przecinają się w punkcie P(6;-5).
rozwiązanie oraz rysunek z załączniku
2 3 2
2010-02-16T21:09:47+01:00
Http://zapodaj.net/db9b3a3f9a2d.png.html

Podzielić figurę na 2 trójkąty
Skorzystać ze wzoru na pole znając współrzędne 3 wierzchołków np:
http://upload.wikimedia.org/math/c/8/5/c8565db9c6a67c968d97a0e763707db1.png
1 trójkąt :
A(0;0), B(1;0),C(6;-5)
P1=0.5*|1*(-5)-6*0|=2,5

A(0;0), B(0-2),C(6;-5)
P2=0.5*|0*(-5)-6*(-2)|=6

P=P1+P2 = 8,5
2010-02-17T00:27:29+01:00
Obliczamy punkt przeciecia prostych:
y=-1/2x-2
y=-x+1

-1/2x-2=-x+1
-1/2x+x=1+2
1/2x=3
x=6
y=-6+1=-5
(6,-5)-punkt wspólny prostych

Pfigury=Ptrapezu-Ptrójkąta

P=(5+2)*6/2 -(6-1)*5/2=7*3 -25/2=21-12,5=8,5 j²