Pod koniec dnia w kasie było 466,34 zł. Wszystkie banknoty i monety o nominałach większych niż 20 gr stanowiły kwotę 457,50 zł. Oprócz tego w kasie było 17 dwudziestogroszówek, 35 dziesięciogroszówek, 24 pięciogroszówki oraz monety o nominale 2 gr. Oblicz, ile było dwugroszówek.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-13T17:45:09+02:00
Obliczamy kwotę,jaka była w kasie w nominałach 20gr i mniejszych:
466,34 zł-457,50 zł.=8,84zł
Tworzymy równanie:
17×0,20zł+35×0,10zł+24×0,05+x×0,02zł=8,84zł
3,40zł+3,50zł+1,20zł+x×0,02zł=8,84zł
8,10zł+x×0,02zł=8,84zł
x×0,02=0,74zł
x=37

odp.W kasie było 37 dwugroszówek
2009-10-13T17:48:00+02:00
466,34-457,50=8,84
8,84-(17*0,2+35*0,1+24*0,05)=8,84-(3,4+3,5+1,2)=8,84-8,1=0,74
0,74:2=37
Odp.:Było 37 dwugroszówek