Napisz równania reakcji etynu z podanymi substancjami. Podaj nazwy produktów.

a) __________ + H2 -------->
b) __________ + 2 H2 -------->
c) __________ + Br2 -------->
d) __________ + HCl -------->
e) __________ + 2 Cl2 -------->
f) __________ + H2O -------->

Proszę o szybką odpowiedź. :)

2

Odpowiedzi

2010-02-16T20:25:22+01:00
A)C₂H₂+ H₂ --------> C₂H₄ - eten
b)C₂H₂+ 2H₂ -------->C₂H₆ - etan
c) C₂H₂ + Br₂ -------->C₂H₂Br₂ - dibromoeten
d) C₂H₂+ HCl -------->C₂H₃Cl - chloroeten (chlorek winylu)
e) C₂H₂ + 2Cl₂ -------->C₂H₂Cl₄ - 1,1,2,2-chloroetan
f) C₂H₂+ H₂O -------->CH₃CHO aldehyd octowy
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T00:50:52+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) CH≡CH + H2 -------->CH2=CH2.....eten

b) CH≡CH + 2 H2 -------->CH3-CH3...etan

c) CH≡CH + Br2 -------->CH=CH.......1,2-dibromoeten
.............................I....I
............................Br...Br

d) CH≡CH + HCl -------->CH2=CH-Cl...chloroeten(chlorek winylu)

..............................Cl...Cl
...............................I....I
e) CH≡CH + 2 Cl2 -------->CH-CH......1,1,2,2-tetrachloroetan
...............................I....I
..............................Cl...Cl

f) CH≡CH + H2O -------->CH3CHO......etanal(aldehyd octowy)
3 4 3