Odpowiedzi

2010-02-16T19:59:57+01:00
* Wydmy ruchome z najwyższą – Górą Łącką (42 m n.p.m.; tempo przemieszczania od 3,5 do ok. 10 m/rok)
* Muzeum Wsi Słowińskiej w Klukach
* Latarnia morska Czołpino i ścieżka przyrodnicza Latarnia
* Święta góra Kaszubów – Rowokół z wieżą widokową i ścieżką przyrodniczą "Rowokół"
* Poligon niemiecki z czasów drugiej wojny światowej na Mierzei Łebskiej w okolicach Rąbki. Testowano na nim broń rakietową: rakiety przeciwlotnicze – Rheintochter, rakiety balistyczne – Rheinbote. Było to jedno z miejsc pracy znanego naukowca niemieckiego – Wernhera von Brauna.

Pustynny krajobraz na wydmach w Słowińskim Parku Narodowym koło Łeby

* Specjalistyczne ścieżki przyrodnicze: w Kluckim Lesie i w Obwodzie Ochronnym Żarnowska

W bezpośrednim sąsiedztwie Parku warte zwiedzenia są:

* Muzeum Przyrodnicze w Smołdzinie oraz Filie Muzeum w Rabce i Rowach,
* Miejscowości: Gardna Wielka, Izbica, Smołdzino, Łeba, Rowy
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T20:01:52+01:00
Na terenie Słowińskiego Parku Narodowego Powierzchniowo dominują ekosystemy wodne, które stanowią ponad połowę jego obszaru. Największe jeziora: Łebsko (7140 ha) i Gardno (2400 ha), główne rzeki Łeba, Łupawa i Pustynka, liczne kanały melioracyjne oraz śródleśne akweny Dołgie Wielkie (174 ha) i Dołgie Małe (6,4 ha) kształtują sieć hydrologiczną Parku.
Flora naczyniowa Słowińskiego Parku Narodowego liczy około 850 gatunków roślin. Wśród nich stwierdzono występowanie prawie 50 gatunków roślin naczyniowych objętych ochroną prawną. Niektóre znajdują się na liście gatunków rzadkich, jak również ginących. Najrzadsze na terenie Parku to storczyki: żłobik koralowaty, kruszczyk błotny, kruszczyk rdzawoczerwony i lipiennik Loesela.
Stosunkowo liczne stanowiska w Słowińskim Parku Narodowym mają przedstawiciele łagodnego klimatu atlantyckiego: woskownica europejska, wrzosiec bagienny oraz relikty epoki lodowcowej: malina moroszka, bażyna czarna, zimoziół północny i bagno zwyczajne.
Wśród zwierząt na obszarze SPN królują bezkręgowce i ptaki.w Polsce takich jak: ohar, płaskonos, krakwa. żuraw, biegus zmienny, kulik wielki oraz miejscem odpoczynku i żerowania dla gęsi, łabędzi, perkozów, kaczek. Wśród ptaków zalatujących na obszar parku znajdują się rzadkie gatunki jak: bernikla białolica, bernikla obrożna, biegus morski. Zimę na wodach morskich spędzają licznie lodówki, edredony, uhle, markaczki. Słowiński Park Narodowy jest także atrakcyjnym miejscem lęgowym dla ptaków drapieżnych jak, np. bielik, orzeł przedni, rybołów, myszołów, jastrząb, kania ruda, błotniak stawowy, błotniak łąkowy, puchacz.
Walory etnograficzne Parku podkreślono, wprowadzając nazwę Słowiński Park Narodowy. Najbardziej niedostępne, podmokłe obszary wzdłuż jezior Gardno i Łebsko stały się bowiem ostoją kultury Słowińców. Na terenie SPN, w miejscowości Kluki, najdłużej zasiedlonej przez rdzenną ludność tego regionu, utworzono skansen - Muzeum Wsi Słowińskiej w Klukach.
Możesz coś wybrac,mam nadzieje ze troche pomogłam:)