Odpowiedzi

2010-02-16T20:03:14+01:00
Z polskiej muzyki ludowej. Czerpal z niej inspiracje.
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T20:06:59+01:00
Można przypuszczać, że inspiracje czerpał z ,,Ballad" Adama Mickiewicza. Wykorzystywał w pieśniach teksty: Witkackiego, Krasińskiego, Pola. Czerpał inspiracje z tańców ludowych, w jego utworach możemy pdnaleźć specjalne brzmienia ludowe.
4 3 4
2010-02-16T21:16:38+01:00
Chopin czerpał inspiracje z muzyki ludowej. Najważniejsza była ta z Mazowsza. Stąd też muzyka Chopina kojarzy się Mazowszem, jego tradycjami, kulturą czy też wzorcami postępowania tego obszaru. W niedalekiej przeszłości Państwowe Muzeum Etnograficzne zapraszało na ekspozycję pt. " Zakochany Chopin.Inspiracje Mazowieckie".Celem tego było uobecnianie łączności muzyki Chopina z Mazowszem.
Innym źródłem czerpania inspiracji Chopina była tradycja popularna.

:)
7 2 7