4 zad str 81 . Gramatyka i stylistyka .
Przekształc podane zdania w wypowiedzenia zozone z imieslowowym rownowaznikiem zdania . Pamietaj o zachowaniu poprawnego szyku utworzonych zdan.
A) gdy śpimy , najepiej odpoczywami .
b) Kiedy niedzwiedz poczua zapach miodu,oblizał się łakomie .
c) Uciekaismy przed nadchodzącą burzą i natknelismy sie na sady wilczych łap.
d)Susza przedluzala sie i grozila nieurodzajem.
e) Gdy przemawial,podnosi glos.
f)Gdy uslysza pukanie ,ostroznie podszedl do drzwi.
g) Chcieismy pomóc w żniwach i złosilismy sie do sotysa.
h) Stałem na brzegiem wzburzonego morza i podziwialem potege tego zywiolu.
i) Gdy zobaczyl swoje nazwisko na liscie przyjetych ,zaczal skakac z radosci.

POMÓŻCIE PROSZE

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T20:19:18+01:00
Spiąc , najlepiej odoczywamy.
niedzwież poczułszy zapach miodu , oblizał sie łakomie
Uciekając przed nadchodzącą burzą, natchnęliśmy sie na ślady wilczych łap
Susza przedłuzając sie, groziła nieurodzajem.
Przemawiając podnosił głos.
Usłyszawszy pukanie, otrożenie podeszedł do drzwi.
Chcąc pomóc w żniwach , złosilismy sie do sotysa.
Stojąc na brzegiem wzburzonego morza ,podziwialem potege tego zywiolu.
zobaczywszy swoje nazwisko na liscie przyjetych ,zaczal skakac z radosci.
12 3 12
2010-02-16T20:28:20+01:00
A)Śpiąc,najlepiej odpoczywamy.
b)Niedźwiedź,poczuwszy zapach miodu,oblizał się łakomie.
c)Uciekając przed nadchodzącą burzą,natknęliśmy się na slady wilczych łap.
d)Susza,przedłużywszy się,groziła nieurodzajem.
e)Przemawiając,podniósł głos.
f)Usłyszawszy pukanie,ostrożnie podszedł do drzwi.
g)Chcąc pomóc w żniwach,zgłosiliśmy się do sołtysa.
h)Stojąc nad brzegiem wzburzonego morza,podziwiałem potęgę tego żywiołu.
i)Zobaczywszy swoje nazwisko na liście przyjętych,zaczął skakać z radości.

PROSZĘ ;))
13 5 13