Pani Helena ulokowała na giełdzie 1000 zł, kupując akcje firm X i Y. Po roku inwestycja ta przyniosła 10% zysku, przy czym wartość akcji firmy X wzrosła o 20%, a wartość akcji firmy Y o 20% spadła. Ile pieniędzy ulokowała pani Helena w akcjach firmy Y.
Tylko prosze o dokładne rozwiazanie zadania.

3

Odpowiedzi

2010-02-16T20:04:50+01:00
X- pieniądze ulokowane w firmie X
y- pieniądze ulokowane w firmieY

Pamiętaj o klamrach.

/-> tak oznaczyłam ułamki zwykłe

x+y=1000
12/10x+8/10y=1100/*10

x+y=1000/*(-8)
12x+8y=11000

-8x-8y=-8000
12x+8y=11000

4x=3000/:4
x=750

750+y=1000
y=1000-750
y=250

Odp. pani helena w firmie Y ulokowała 250 zł

Mam nadzieję że pomogłam, liczę na naj... :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T20:06:57+01:00


x- wartość akcji firmy X
y- wartość akcji firmy Y
Zysk:
1000 * 10% = 1000 * 10/100 = 100zł

x + y = 1000
20/100 *x - 20/100*y=100


0,2x-0,2y=100
x=1000-y

0,2*(1000-y)-0,2y=100
200 - 0,2y - 0,2y = 100
200-0,4y=100
-0,4y=-100/*(-1)
0,4y=100
y=100/0,4
y=1000/4
y=250 zł

x=1000-250
x=750
----------------------------------------
Sprawdzenie:

20%*750 - 20%*250=100 zł
0,2*750 - 0,2*250=100
150-50=100
100=100
odp: P.Helena w akcjach firmy Y ulokowała 250 zł.
(Straciła na nich 50 zł, ale 150 zł zarobiły akcje firmy X :)
  • prk
  • Początkujący
2010-02-16T20:10:25+01:00
X- wartość akcji firmy X
y- wartość akcji firmy Y
Zysk:
1000 * 10% = 1000 * 10/100 = 100zł

x + y = 1000
20/100 *x - 20/100*y=100


0,2x-0,2y=100
x=1000-y

0,2*(1000-y)-0,2y=100
200 - 0,2y - 0,2y = 100
200-0,4y=100
-0,4y=-100/*(-1)
0,4y=100
y=100/0,4
y=1000/4
y=250 zł

x=1000-250
x=750

Odp.: P. Helena ulokowala 250 zl :)