Odpowiedzi

2010-02-17T11:36:15+01:00
7/53
1.żelazo
2.sejsmiczne
3.litosfera
4.wiercenia geologiczne
5.konwekcyjne
6.skorupa ziemska
7.płaszcz ziemi
8.
9.ciecz
10.jądro
11.minerał
HASŁO: astenosfera
Jest to: warstwa płaszcza ziemskiego położona na głębokości od 100 do 400 km pod powierzchnią Ziemi.

6/52
Granit-skala magmowa, głębinowa.
Bazalt- skala lita, pochodzenia wulkanicznego.
Wapień-skala osadowa (chemogeniczna lub organogeniczna)
Marmur-skala metamorficzna powstała z przeobrażania wapieni.
Gnejs-skala metamorficzna powstająca w warunkach metamorfizmu regionalnego lub dyslokacyjnego.
Piaskowiec-to średnio ziarnista, zwięzła skala osadowa.
5/51
sól kamienna-przyprawa
Diament-biżuteria
marmur-szerokie zastosowanie w wykończeniu wnętrz.
szafir-biżuteria
Mam nadzieję, że się przyda chociaż to:)









Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T17:24:22+01:00
Zad. 2/str. 50
Jądro Ziemi- składa się z pierwiastków ciężkich, głównie metali, wewnętrzna cześć tej warstwy wykazuje cechy ciała stałego, stanowi niemal 1/3 masy ziemi

Płaszcz Ziemi- w tej warstwie powstają prądy cieplne, występują w niej skały w stanie stałym i płynnym, warstwa charakteryzująca się największym udziałem w objętości i masie ziemi

Skorupa Ziemska- jest najcieńszą warstwą Ziemi, dzieli się na kontynentalną i oceaniczną, wraz z górną warstwą płaszcza zewnętrznego tworzy litosferę

zad. 3/str. 51
minerały- pierwiastki lub związki chemiczne powstałe w skorupie ziemskiej w sposób naturalny

kamienie szlachetne- cenne minerały występujące w skorupie ziemskiej bardzo rzadko, np.: rubiny, szafiry

minerały skałotwórcze- minerały mające największy udział w budowie litosfery

skały- naturalne skupiska minerałów

zad.4/str. 51
a) Gips jest skałą osadową, a nie przeobrażoną
b)zlepieniec jest skałą osadową- okruchową, zwięzłą, a nie luźną
c)piaskowiec jest skałą osadową- okruchową zwięzłą, anie organiczną
d) andezyt nie jest skałą osadową tylko magmową
e) granit jest skałą osadową, a nie magmową

zad.5
sól kamienna- do przyprawiania potraw
diament- jubilerstwo
marmur- rzeźbiarstwo i budownictwo
szafir- jubilerstwo

zad.6/52
I rząd 1.granit: magmowa- głębinowa
I rząd 2.bazalt: magmowa- wylewna
II rząd 1.wapień- osadowa
II rząd 2.marmur- przeobrażona
III rząd 1.gnejs- przeobrażona
III rząd 2.piaskowiec-osadowa

zad.7/53
1. Żelazo
2. Sejsmiczne
3. Litosfera
4. Wiercenia Geologiczne
5. Konwekcyjne
6. Skorupa Ziemska
7. Płaszcz Ziemi
8. Torf
9. Ciecz
10. Jądro
11. Minerał

Hasło: astenosfera jest to warstwa płaszcza ziemskiego położona na głębokości od 100- 400 km pod powierzchnią Ziemi

PS. Rozwiązałam Ci wszystko i liczę na naj :)
2 5 2