Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-13T17:56:49+02:00
Pismo
piramidy wykonane wg praw astronomi
kalendarz słoneczny
Egipski system zapisywania liczb opierał się na liczbie 10 jako na podstawie. Do oznaczania kolejnych potęg liczby 10 istniały specjalne znaki. Znak dla jedynki przedstawiał tyczkę do mierzenia, zapisywano zaś go jako pionową kreskę. Kreskami takimi oznaczano liczby od 1 do 9. Znak dla 10 przypominał podkowę. Znak dla 100 przedstawiał zwinięty liść palmy albo - jak niektórzy twierdzą - laskę kapłańską. Znak dla 1000 przedstawiał kwiat lotosu, symbol Nilu. Dawniej znak ten oznaczał "bardzo dużo". Znakiem 10 000 jest wskazujący palec, a 100 000 – żaba.
Wielkie osiągnięcia miała egipska medycyna. Wśród lekarzy nastąpiła specjalizacja, według rodzajów leczonych chorób. Przy świątyniach istniały wielkie szkoły medyczne, w których przeprowadzano tak skomplikowane zabiegi jak trepanacja czaszki.
nilomierz
1 2 1
2009-10-13T17:57:12+02:00
-wynalezienie pisma obrazkowego(hieroglifów)
-zawijanie ciała zmarłych aby nie ulegały rozkładowi (tz.mumifikacja)
-budowanie piramid (wielkich monumentalnych budowli)
2009-10-13T17:59:36+02:00
1)matematyka system dziesietny obliczanie powierzchni pol np kola trapezu oraz objetosci np walec stozek
2)astronomia opracowano kalendarz sloneczny
3)medycyna przerowadzono trepanacje czaszki
4) zrobii i opracowali zegar wodny produkcja miedzi papirusu i tuszu do pisania sztuka tkactwa i jubilerstwa produkowali tez kosmetyki
5) 3 rodzaje pisma: - hiroglify sluzace do napisow uroczystych rytych w kamieniu - pismo hieratyczne inaczej kaplanskie ktorym pisano na papirusie -pismo demotyczne uzywane w korepondencji lub sporzadzania notatek