Przekształć w plan zdarzeń.


Król Ajzon, władca tesalskiego miasta Jolkos miał niegodziwego brata Peliasa. W końcu po wielu spiskach Pelias zrzucił brata z tronu. W tym czasie żona Ajzona urodziła syna Jazona. W obawie o jego życie upozorowała jego śmierć i oddala na wychowanie centaurowi Chejronowi. Tu Jazon dorósł, nie wiedział jednak o swoim pochodzeniu. Podziękował centaurowi za gościnę i ruszył w świat szukać przygód i sławy.

Pewnego dnia znalazł się nad rzeką. Spotkał tam staruszkę, która prosiła, by ją przeniósł na drugi brzeg. Jazon chętnie spełnił jej prośbę. Okazało się, że w kobietę wcieliła się sama bogini Hera i odtąd z wdzięczności otoczyła opieką młodzieńca. Podczas przeprawy przez rzekę Jazon zgubił sandał, ale nawet tego faktu nie zauważył.

2

Odpowiedzi

2010-02-16T20:13:34+01:00
1. Zrzucenie króla Ajzona z tronu
2. Narodziny syna i upozorowanie śmierci
3.Wyruszenie w świat Jazona
4. Spotkanie i pomoc staruszce-Herze
5. Zgubienie sandał
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T20:14:42+01:00
1.Zrzucenie z tronu Ajzona przez jego brata-Peliasa.
2.Narodziny syna Ajzona-Jazona.
3.Oddanie małego Jazona pod opiekę Chejrona po upozorowaniu jego śmierci.
4.Wędrówka dorosłego Jazona po swiecie.
5.Spotkanie ze staruszką i przeniesienie jej na drugi brzeg rzeki.
6.Otoczenie opieką młodzienca przez staruszkę,która okazała się byc Herą.
7.Zgubienie przez Jazona sandalka podczas przeprawy przez rzekę.
1 5 1