Odpowiedzi

2010-02-16T20:18:43+01:00
Regularnie powtarzające się podnoszenie i opadanie poziomu wody w oceanie. Wywołuje je zjawisko pływowe, którego przyczyną są siły grawitacyjne Księżyca i Słońca. Pływy powodowane są również przez siłę odśrodkową wywołaną obrotem Ziemi wokół środka ciężkości układu Ziemia – ciało niebieskie działające na naszą planetę.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T20:20:36+01:00
Prądy Morskie to duże i niemal niezmienne ruchy wody w oceanach wywołane różnicami temperatur, ruchem obrotowym Ziemi, występowaniem wiatrów stałych bądź zasoleniem.
przypływy i odpływyregularnie powtarzające się podnoszenie i opadanie poziomu wody w oceanie. Wywołuje je zjawisko pływowe, którego przyczyną są siły grawitacyjne Księżyca i Słońca. Pływy powodowane są również przez siłę odśrodkową wywołaną obrotem Ziemi wokół środka ciężkości układu Ziemia – ciało niebieskie działające na naszą planetę.
2 3 2
2010-02-16T20:22:01+01:00
Prądy morskie to duże i niemal niezmienne ruchy wody w oceanach lub morzach.
Są wywołane poprzez różnicę temperatur, ruch obrotowy Ziemi, występownaiem wiatrów stałych lub słabym zasoleniem wody.
Przypływ jest wtedy gdy fala wody wpływa na teren plaż
Odpływ to cofnięcie się fali; występuje po przypływie.
2 5 2