Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T20:26:25+01:00
7x-23=4x+2
7x-4x=23+2
3x=21
x=7

15z+24=-5z-5
15z+5z=-24-5
20z=-29
z=-1,45

-5z+4=2z-10
-5z-2z=-10-4
-3z=-14
z=4 2/3 (cztery i dwie trzecie)

-34+13x=-13x-34
13x-13x=34-34
0=0 (równanie tożsamościowe)

-21-3s=-17 -12s
12s-3s=21-17
9s=4
s=4/9
2010-02-16T20:27:09+01:00
A)
7x - 4x = 2 + 23
3x = 25
x= 8 1/3

b)
15z + 5z = - 24 -5
20z = - 29
z = - 1,18

c)
-5z+4=2z-10
-5z - 2z= -10 - 4
-7z = -14
z = 2

d)
-34+13x=-13x-34
13x + 13x = 34 - 34
26x = 0
x = 0

e)
-21-3s=-17 -12s
-3s + 12s = -17 + 21
9s = 4
s = 4/9
2010-02-16T20:30:30+01:00
A)
7x-4x=2+23
3x=25/:3
x=5

b)
15z+5z=-5-24
20z=-29/:20
z=1,45

c)
-5z-2z=-10-4
-7z=-14/:(-7)
z=2

d)
13x+13x=-34+34
26x=0/:26
x=0

e)
-3s+12s=-17+21
9s=4/:9
s=cztery drugie(ułamek) czyli po skróceniu dwie trzecie też ułamek