Odpowiedzi

2010-02-16T20:22:43+01:00
Większość tornad powstaje w środkowej części USA na obszarze nazwanym Aleją Tornad (m.in. stany Teksas, Oklahoma, Kansas, Iowa, Nebraska i Południowa Dakota). W Teksasie występuje rocznie najwięcej tornad, ale to w Oklahomie pojawia się najwięcej "klasycznych" tornad powstałych w super komórkach. Ta strefa rozciąga się również na północną część Kanady. W krajach europejskich największą roczną ilość tornad obserwuje się w Wielkiej Brytanii i Holandii.
2010-02-16T20:24:58+01:00
Jeśli chodzi ci o to gdzie jest ich najwięcej to : około trzy czwarte wszystkich tornad na świecie ma miejsce w Stanach Zjednoczonych!

Pomogłam ?!
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T21:00:59+01:00
Tornada jak zwykło się nazywać w Ameryce Północnej trąby powietrzne, pojawiają się w wielu miejscach na świecie, także w Polsce. Jednak najbardziej zagrożona ich występowaniem jest tzw. aleja tornad, czyli obszar między Teksasem a południowa Dakotą w Stanach Zjednoczonych. Tornada powstają tam wiosną, gdy suche i chłodne powietrze z Gór Skalistych zderza się z ciepłym i wilgotnym powietrzem znad zatoki Meksykańskiej. Tworzą się wówczas wiry powietrza, mające postać leja połączonego szerszym końcem z chmurą burzową. Średnica wiru nie przekracza kilkuset metrów. Natomiast różnica ciśnienia atmosferycznego między centrum a skrajem wiru dochodzi do 100 hPa. To właśnie ona wywołuje bardzo silny wiatr o prędkości przekraczającej niekiedy 360 km/h.