Damm najj:)Zróbcie chociaż jednoo:***
1.Uzupełnij w cm,m sześciennych:
4l=....cm3 2000cm3=...dm3
2,5l=....cm3 4500cm3=...dm3
80,31l=...cm3 30000cm3=...dm3
2.uzupełnij:(to jest taka tabelka tam gdzie są te przerywniki trzeba uzupełnić)
Długość krawędzi sześcianu-7cm 12cm --- --- ---
Objętość sześcianu- --- ---- 1000dm3 --- 125m3
Pole powierzchni sześcianu- --- ---- --- 96cm2 ---


Długość 2cm 10dm 5m 3,5 mm 6cm
krawędzi 2cm 6dm 2m 2mm 1dm
prostopadłościanu 8cm 1dm --- ----- 2mm
Objętość
prostopadłościanu ----- ----- 100m2 42mm3 ------

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T20:29:48+01:00
1.Uzupełnij w cm,m sześciennych:
4l=4000....cm3 2000cm3=2...dm3
2,5l=.2500...cm3 4500cm3=.4,5..dm3
80,31l=.80310..cm3 30000cm3=30...dm3
2.uzupełnij:(to jest taka tabelka tam gdzie są te przerywniki trzeba uzupełnić)
no tutaj nie mumie bo nie rozumiem
2010-02-16T20:30:49+01:00
1.
4l= 4000 cm3 2000cm3= 2 dm3
2,5l= 2500 cm3 4500cm3= 4,5 dm3
80,31l= 80310 cm3 30000cm3= 30 dm3
2010-02-16T20:30:55+01:00
4l=4000cm3


ZAMIANA JEDNOSTEK

Jednostki długości

1km = 1000 m  1 cm = 0,001km
1m = 100 cm  1 cm = 0,01m
1m = 10 dm  1 dm = 0,1 m
1dm = 10 cm  1 cm = 0,1 dm
1cm = 10 mm  1 mm = 0,1cm

Jednostki masy

1 kg = 1000 g  1 g = 0,001 kg
1 kg = 100 dag  1 dag = 0,01 kg
1 dag = 10 g  1 g = 0,1 dag
1 t = 1000 kg  1kg = 0,001 t
1 g = 1000 mg  1 mg = 0,001 g

Jednostki pola

1 km2 = 1000000 m2  1 m2 = 0,000001 km2
1 m2 = 10000 cm2  1 cm2 = 0,0001 m2
1 m2 = 100 dm2  1 dm2 = 0,01 m2
1 dm2 = 100 cm2  1cm2 = 0,01 dm2
1 cm2 = 100 mm2  1mm2 = 0,01 cm2
1 a = 100 m2  100 m2 = 0,01 a
1 ha = 100 a  1 a = 0,01 ha

Jednostki objętości

1 m3 = 1000000 cm3 1 cm3 = 0,000001 m3
1m3 = 1000 dm3  1 dm2 = 0,001 m3
1 dm3 = 1000 cm3  1 cm3 = 0,001 dm3
1 cm3 = 1000 mm3  1 mm3 = 0,001 cm3

Jednostki pojemności

1 hl = 100 l  1 l = 0,01 hl
1l = 1000 ml  1 ml = 0,001 l