Odpowiedzi

2010-02-16T20:27:07+01:00
V= H * πr²
200π = H * π5²
200π = H* π25 //:25π
H = 8cm

PB = H * 2πr = 8 * 2π *5= 80π cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T20:34:29+01:00
R=5cm
V=200πcm³
200πcm³=πr² (pi możemy skrócić).
25H=2000cm³H=80cm.
Pb=2πr×H
Pb=2π5*25
Pb=800πcm²

Ii można skrócić :) ale na jedno wyjdzie ;]
2010-02-16T20:35:08+01:00
V=πr²H z wzoru na objętośc obliczmy wysokośc walca czyli H
200π=π×5²×H
200π=25π×H /÷ 25π
8=H czyli H=8 cm


Pole powierzchni bocznej
P=2πrH
P=2π×5×8
P=80π cm²