Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T20:31:10+01:00
Ep = m*g*h /:g*h
m = Ep/g*h


m = 80000J / 10(N/kg)*40m
m = 80000J / 400
m = 200 kg
3 5 3
2010-02-16T20:32:09+01:00
M = ?
h = 40m
g = 10 m/s2
w = 80 000J
w = Ep
Ep = 80 000J

Wzór:
Ep=m*g*h | :g * h
m = Ep / g*h
m = 80 000 / 10 * 40
m = 200 kg
2 5 2
2010-02-16T20:33:48+01:00
Dane:
h=40m
Ep=80 000J
g=10m/s²
Szukane:
m=?
Ep=m*g*h
Żeby obliczyć masę musimy obie strony równania podzieliś przez h*g czyli
m=Ep/g*h
m=80 000J/10m/s²*40m
m=80 000J/400m²/s²
m=200kg
Odp: Masa wody wynosi 200kg
2 5 2