Odpowiedzi

2010-02-16T20:30:53+01:00
Odczyn Biernackiego (OB) : OB jest miarą szybkości opadania krwinek czerwonych w osoczu krwi w określonym czasie.

norma - kobiety 4-10 mm, mężczyźni 2-8 mm

licze na naj
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-16T20:31:19+01:00
OB jest to odczyn biernackiego, czyli jest miarą szybkości opadania krwinek czerwonych w osoczu krwi w określonym czasie. OB jest niespecyficznym wskaźnikiem procesu chorobowego (podwyższone nie wskazuje na konkretną chorobę), służy także do obserwacji przebiegu choroby.

Prawidłowe wartości opadania krwinek czerwonych po jednej godzinie wynoszą:

* noworodki 0-2mm/godz.
* niemowlęta 12-17mm/godz.
* kobiety do 50 roku życia do 20 mm/godz.
* kobiety po 50 roku życia do 30 mm/godz.
* mężczyźni do 50 roku życia do 15 mm/godz.
* mężczyźni po 50 roku życia do 20 mm/godz.
7 4 7