Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T20:43:33+01:00
X = y + 332 - dzielna
y - dzielnik

x : y = 8 + 31:y ( reszta z dzielenia = 31/y)

(y + 332): y = 8 + 31/y /*y
y + 332 = 8y + 31
y -8y = 31 - 332
-7y = - 301
y = (-301 ) : (-7)
y = 43 - dzielnik

x = y + 332
x = 43 + 332
x = 375 - dzielna

Odp. Dzielna wynosi 375, a dzielnik 43

Spr. x : y = 375 : 43 = 8 + reszta 31/43
1 5 1
2010-02-16T20:46:30+01:00
X- dzielna
y- dzielnik

x=y+332
(x-31)/y=8 |*y

x-y=332
x-31=8y

x-y=332
x-8y=31 |*(-1)

x-y=332
-x+8y=-31

x-y-x+8y=332-31
7y=301 |:7
y=43

x-y=332
x-43=332
x=332+43
x=375

Odp: dzielna to 375, a dzielnik to 43.
1 1 1