Pan kowalski pobierał ze swojego konta 12 000 złotych. Kasjerka wypłaciła tę kwotę w banknotach o nominałach 200 zł i 50 zł. Banknotów dwustuzłotowych było o 10 więcej niż pięćdziesięciozłotowych. Ile pan Kowalski otrzymał banknotów ?

2

Odpowiedzi

2010-02-16T20:40:50+01:00
X=ilośc banknotów 200 złotowych
y=ilośc banknotów 50zł

200x+50y=12 000zł
x=y+10

200(y+10)+50y=12 000
200y+2000+50y=120 000
250y=120 000-2 000
250y=118 000
y=118 000:250
y=472

x=472+10=482
odp. otrzymał 482 banknoty 200 zł i 472 50 złotowe, razem otrzymał 472+482=954 banknoty
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-16T22:33:25+01:00
X-bankonoty 200 zł
y-banknoty 50 zł

200x+50y=12000
x=y+10
całośc w klamrze {
200(y+10)+50y=12000
x=y+10
200y+2000+50y=12000
x=y+10
250y=12000-2000
y=40 banknotów 50 zł
x=40+10=50 banknotów 200 zł

Sprawdzenie:
200*50+50*40=10000+2000=12000

Ilość banknotów:
40+50=90

Pan Kowalski otrzymał 90 banknotów.


Liczę na naaj :)